Obs Charlois

is een openbare school

en valt onder het Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam (BOOR). Onze school kenmerkt zich door goed en degelijk onderwijs met een focus op taal, begrijpend lezen en rekenen. Daarnaast is er veel aandacht voor gezondheid en bewegen en geven we vorm aan de 21e-eeuwse vaardigheden door onder andere gebruik te maken van snappets en chromebooks. Naast het reguliere aanbod van vakken hebben we ook een groot keuze-aanbod vanaf groep 3.

Oud-Charlois

Onze school is gelegen in Oud-Charlois: een mooie en groene wijk naast het havengebied van Rotterdam-Zuid. Een groot gedeelte van de wijk ondergaat de laatste jaren een metamorfose. Zo hebben wij sinds 1994 een nieuw schoolgebouw, zijn er nieuwe huizen gebouwd en zijn oude panden gerenoveerd  met behoud van hun karakteristieke uitstraling. Onze school maakt veel gebruik van het naast gelegen wijkgebouw. In deze multifunctionele accommodatie bevinden zich onze groepen 0, de Rotterdamse Peuterschool locatie obs Charlois, de gymzaal, de gemeentebibliotheek en stichting Dock.